Приветствую Вас, Гость
Главная » Статьи » спорт

Ночью как днем

В маленькому Сінгапурі, відомому, насамперед, як великий транзитний порт та місце сучасного високотехнологічного виробництва, вирішили підняти власний імідж та інвестиційну привабливість за рахунок проведення власного етапу Ф1. Цілком очевидно, що збудувати стаціонарний автодром можливості не було, а тому амбіції організаторів були спрямовані на створення «Європейського Монако» – тимчасової траси, прокладеної вулицями міста. Але просто ганятися вулицями Сінгапура було б нецікаво, поміркували промоутери, і вирішили, що етап повинен мати свою унікальність. Її знайшли – сесії гоночного уїк-енду проходять ввечері за штучного освітлення. З одного боку таке рішення не було нестандартним, адже в інших гоночних серіях вже раніше відбувалися подібні перегони, з іншого – для в міру консервативного світу Формули 1 це було щось незвідане. Та стараннями італійської компанії-підрядника з багаторічним досвідом подібних робіт на спортивних аренах по всій довжині траси було встановлено найсучасніше освітлення. Потік світла дорівнює приблизно 3000 люкс – у кілька разів більше ніж на сучасних стадіонах.

Зрештою, 28 вересня 2008 відбулася перша нічна гонка яскраво освітленими вулицями. Її несподіваним переможцем став Фернандо Алонсо на Renault, щоправда за рік автоспортивна громадськість дізналася, що перемога іспанця стала наслідком змови команди – Нельсон Піке навмисне розбив болід, викликавши тим самим появу машини безпеки, що за правильно спланованої тактики дозволило Алонсо перемогти. Скандал вдарив по репутації команди, але жодним чином не стосувався організаторів Гран-прі. Гран-прі, яке багато в чому нагадує свій європейський прототип.

Траса Маріна Бей є дуже повільною, а середня швидкість проходження кола тут вища тільки ніж у Монако, так само як і в Середземноморському князівстві тут дуже вузько – ширина траси коливається в межах 10-15 метрів.

Підбір необхідних налаштувань боліда в Сінгапурі є справжнім мистецтвом. Так само як і в Монако машини налаштовують на високий рівень притискної сили адже траса є суцільним проходженням повільних та середньошвидкісних поворотів у режимі «розгін-гальмування». Та попри це тут двічі машини розганяються до майже 300 км/год. – наприкінці стартової прямої та на прямій між п’ятим і сьомим поворотами.

Траса дуже вимоглива до гальм, які навантажуються хоч і не надто сильно (жорстких гальмувань тут лише два), але дуже часто – протягом 20% довжини кола, а охолонути встигають тільки частково на двох основних прямих, тому в цьому аспекті траса нагадує Монреаль. Двигун в Сінгапурі не має таких шалених навантажень як в Спа або Монці – на вуличних трасах, де машини постійно розганяються та гальмують, головним показником є його здатність швидко реагувати на натискання акселератора. Саме з тих самих причин передаточні числа в коробці передач будуть наближені, а самі передачі – «короткими». Навантаження на коробку буде великим – пілоти 80 разів на колі перемикають передачі.

Репутація міської гонки має свідчити про невелику кількість обгонів на трасі, та на відміну від Монако та Валенсії в Сінгапурі обганяти хоч і непросто, але можна. Найкращими для цього є перший, сьомий та меншою мірою чотирнадцятий повороти. Під час гонки буде тільки одна зона використання DRS, і пілоти зможуть активувати систему на найдовшій прямій між п’ятим і сьомим поворотами, а зона вимірювання максимально дозволеного відставання буде знаходитися між четвертим і п’ятим поворотами.

Компанія Pirelli привезла найм’якішу пару своїх шин – Sof і SuperSoft. Такий вибір уже був в Монако, Канаді й Угорщині. Це пов’язано з тим, що найкращий рівень щеплення на міській трасі досягається саме цією комбінацією. Директор Pirelli Motorsport Пол Хембрі так коментує вибір компанії та виклики, які чекають на гонщиків: «Гран-прі Сінгапура є ні з чим незрівняним етапом в календарі. Через специфіку цієї гонки командам непросто правильно налаштувати машину, і ми часто бачимо різні рішення. Наші покришки однаково ефективно працюють в різних умовах, але ця гонка буде одним з найбільших викликів для нас. В Сінгапурі завжди спекотно, до того ж тут високий рівень вологості повітря, та шини повинні працювати добре навіть тоді, коли умови на трасі будуть мінятися. Шинам буде не менш тяжко ніж пілотам, багато з яких вважають, що ця траса більш вимоглива до них ніж Монако. Як ми вже бачили в Канаді, поєднання м’яких та надм’яких шин дає широкий простір для вибору різноманітних стратегій, оскільки SuperSoft дає відчутну перевагу у швидкості».

В контексті шинної тактики дуже важливим будуть результати практичних заїздів, під час яких команди зможуть зібрати необхідну інформацію та визначитися зі стратегією. Не менш важливим фактором стане і погода, якщо дощ змиє шари відпрацьованої гуми, рівень щеплення з трасою буде низьким.

Тема погоди є також дуже популярною у світлі обговорення майбутнього Гран-прі. В даній частині Азії дощі є доволі поширеним явищем і в попередні роки синоптичні зведення говорили про високу імовірність дощу в кваліфікації та гонці. Але дотепер усі гонки відбувалися за сухої погоди. Цього разу прогноз знову обіцяє високу (60%) можливість дощу, а це непокоїть пілотів через можливі відблиски світла в краплях дощу та калюжах.

Надзвичайно важливим фактором в Сінгапурі може стати машина безпеки, яка неодмінно з’являлася на трасі під час усіх попередніх гонок. Тож команди будуть враховувати і цю обставину під час вибору можливих гоночних стратегій.

За три попередні роки перемогу на цій трасі здобували Фернандо Алонсо у 2008 та 2010 та Льюіс Хемілтон у 2009 році.

Прогнозувати переможця Гран-прі як завжди непросто. Звісно найбільше шансів має Себастіан Феттель, який уже по завершенні гонки може достроково стати чемпіоном. Та не будемо забігати наперед, бо для чемпіонства німця є чимало додаткових умов, у виконанні яких відверто не дуже і віриться. Зрештою скидати з рахунків гонщиків McLaren і Ferrari також не варто. На користь Скудерії говорить вибір шин на етап – червоні боліди найкраще почуваються саме на найм’якіших покришках. Льюіс Хемілтон має переможний досвід на цій трасі, що однозначно має сприяти як самому британцю, так і його напарнику. Не менше за інших отримати першу перемогу в сезоні прагнутимуть і Веббер з Массою. Іншими словами – фаворити усім відомі, невідомо тільки яку тактику вони оберуть та в якому порядку фінішують.

Не менш цікавою має бути і боротьба за наступні позиції в гонці. Зоряний час срібних Mercedes GP з їхніми потужними двигунами відбувся в Спа і Монці. Тепер німецькій команді буде вкрай непросто конкурувати не тільки з лідерами, а й з Lotus Renault. Так само захоплюючою обіцяє бути боротьба Force India, Sauber і Toro Rosso за шосте місце в Кубку конструкторів. Так що і тут варто очікувати на цікаві тактичні рішення – насамперед швейцарська та італійська команди, чиї боліди дуже акуратно й ощадливо зношують гуму, можуть спробувати проїхати гонку лише з одним піт-стопом, що зекономить пілотам чимало дорогоцінних секунд, адже один візит в бокси триває близько 25-26 секунд, відіграти на трасі які для них буде непросто.

Тож отримати відповіді на всі запитання ми зможемо тільки в неділю ввечері після завершення Гран-прі Сінгапура, який вкотре обіцяє бути цікавим та видовищним.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
 

Гран-прі Сінгапура, Маріна Бей, 23-25 вересня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5073 м

61

309,316 км

кваліфікація: 1'45.390  (2010, Фернандо Алонсо)

гонка: 1'47.976 (2010, Фернандо Алонсо)

Категория: спорт | Добавил: trempel (23.09.2011)
Просмотров: 446 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]